קניית רכב יד שניה

מדריך קניית רכב יד שנייה

אם החלטתם שזה הזמן לקנות רכב, או לשדרג את הרכב הקיים, ישנן מספר דרכים שבהן תוכלו לפעול והן: רכישת רכב חדש מסוכנות הרכב, שכירת רכב בליסינג או קניית רכב יד שנייה, כאשר קניית רכב מיד שנייה היא השיטה שבה רוב האנשים קונים רכבים, או לפחות הייתה כזאת, עד שנכנסו חברות הליסינג למשחק.

אז אם אתם רוצים לדעת מתי כדאי לרכוש רכבי ד שנייה וכיצד אפשר לעשות זאת בדרך הנכונה ביותר? רצוי שתקראו את המדריך המקיף שמסביר כיצד רוכשים רכב מיד שנייה:

מתי כדאי לקנות רכב יד שנייה

רכב יד שנייה חשוב לקנות בזמנים שבהם אינכם מעוניינים לרכוש רכב חדש מהחברה, וזאת  בשל תקציב מועט לקניית רכב, או אם אתם לא רוצים להתחייב לתשלומים ארוכים לחברת הליסינג או לסוכנות הרכבים.

קניית רכב יד שנייה מתאימה גם למי שיודע איזה סוג רכב הוא מחפש, איזו שנה, וכי הוא מכיר את התכונות של הרכב שהוא רוכש ואת האיכות שלו.

עם זאת חשוב לדעת שבכל הנוגע לתקציב שיש לכם לרכישת רכב, לעיתים קניית רכב יד שנייה עלולה לגרום לחריגה בתקציב השנתי של הוצאות הרכב וזאת משום שרכבי יד שנייה אינם מגיעים עם אחריות כמו רכבים חדשים, כאשר רוב הרכבים הישנים חייבים בטסט כל שנה, בזמן שרכבים חדשים זקוקים לטסט כל 3 שנים, מה שחוסך כסף רב.

איך מוצאים רכב יד שנייה?

רכבי יד שנייה ניתן למצוא דרך מגוון ערוצים בין אם מדובר בלוחות המודעות האינטרנטיות (שבהן תוכלו לקבל מידע מפורט אודות הרכב בתוספת תמונה של הרכב) עד ל עיתונות מקומית, רשתות החברתיות, דרך מודעות שמודבקות על גבי הרכב שמוצע לקנייה, וכמובן דרך המלצות על רכבים ממשפחה ומחברים.

כאשר אתם  מקבלים המלצה על רכב נסו לברר מי הבעלים שלו, כמה הוא נוסע ברכב, והאם הוא אדם אשר מטפל ברכב על בסיס קבוע ודואג לתקינותו.

למה צריך לשים לב ברכישת הרכב? 

כאשר אתם רוכשים רכב יד שנייה ישנם כמה דגשים שיש לשים אליהם לב ביניהם:

טיפולים לרכב – וודאו כי הרכב עבר את כל הטיפולים ההכרחיים לתקופה, ביניהם טיפול 10,000 קילומטר  15 אלף קילומטר, וטיפול 30 אלף קילומטרים. טיפולים מסוג זה נועדו לדאוג לתקינות הרכב תוך ביצוע טיפולים לרכב לפי ספר הרכב שמורים על בדיקות שמנים, החלפת רצועות, מצתים מסננים ועוד. שאלו מתי הטיפול הבא שכן טיפולים כאלה יכולים לעלות כמה אלפי שקלים ולכן הם חייבים להיות חלק מהשיקול שלכם ברכישת הרכב.

טסט לרכב – בדקו האם ישנו טסט לרכב ומתי מועד הטסט הבא. עלויות של אגרת טסט לרכב יכולות לנוע לפי סוג הרכב החל מ 900 שקלים עד ל 2,000 שקלים בהתאם לסוג הרכב. שימו לב כי תקנות משרד התחבורה מתייחסות לשנתון הרכב, כאשר רכבים ישנים המוגדרים כרכבי אספנות מבצעים טסט פעמיים בשנה, בעוד שדגמים של רכבים שנמצאים על הכביש יותר מ 15 שנה,צריכים לעבור טסט כל שנה, ובנוסף על בעל הרכב להוציא אישר על תקינות מערכת הבלמים. בשל כך יש לקחת בחשבון את הזמן שבו יש לבצע טסט לרכב. לעומת זאת רכבים חדשים מבצעים טסט כל 3 שנים בלבד.

בדיקה לרכב – בקנייה רכב יד שנייה יש לבצע בדיקה לרכב במיוחד אם מדובר ברכב שנקנה בכמה עשרות אלפי שקלים. בדיקת הרכב תעזור לספק לכם דוח פרטני על מצב הרכב, על תקינות המנוע ש הרכבו, אודות חלקים שיש להחליף והכדאיות לרכישת הרכב. בדיקה לרכב עלותה בין 400 ל 500 שקלים וניתן לבצע אותה במכונים המתמחים בבדיקות מסוג זה. בכל הנוגע לתשלום על הבדיקה, החוק הבלתי כתוב מורה על בעל הרכב לשלם על הבדיקה במידה והרכב נמצא תקול מידי, ועל רוכש הרכב לשלם על הבדיקה במידה והרכב נמצא תקין יחסית והוא מעוניין לרכוש אותו.

בדיקת קילומטרז' – דגש נוסף שיש לשים איליו לב הוא מספר הקילומטרים שעבר ברכב מאז שיוצר עד כה. בדיקת קילומטרז' ניתן לבצע תוך הצצה מהירה אל מד הקילומטרים ברכב. חשוב להשוואת את מספר הקילומטרים  לשנה בה יצא הרכב. בכך תדעו אם הוא נסע הרבה או לא..

מהן הפעולות שעושים בשביל להעביר בעלות 

אם החלטתם לרכוש את הרכב, כעת זה הזמן להעביר בעלות. העברת בעלות מצריכה את שני האנשים שמבצעים את העסקה, המוכר והקונה. כדי להעביר בעלות יש לגשת לסניף הדואר הקרוב עם רישיון הרכב, ותעודת זהות של הקונה והמוכר. כאשר המוכר או הקונה הינם מיופי כוח, עליהם להצטייד בייפוי כוח מקורי של משרד התחבורה. עם סיום פעולת ההעברה, מעודכנים במחשב משרד השינויים אודות הבעלות על הרכב. מחיר העברת הבעלות הינו 207 שקלים נכון לשנת 2017.

מדוע חובה לבצע העברת בעלות לרכב? 

העברת בעלות הינה חובה שכן הרכב שנקנה הוא כעת בחזקת בעלים אחרים וכל עברה שמבצע קונה הרכב תרשם על שמו של מוכר הרכב שלא נוהג בו יותר – מה שנחשב עבירה על החוק.

מלבד זאת העברת בעלות הינה נחוצה על מנת שמשרד התחבורה יוכל לרשום את מספר הידיים שעבר ברכב, ועל מנת שמשרד התחבורה יוכל לשייך את הרכב לבעליו לכל מקרה של פריצה או גניבה לרכב.

תתחדשו! 

אז אם החלטתם לרכוש רכב חדש, זה הזמן לשים לב לכל הדגשים, להבין איזה סוג רכב אתם רוצים, לבצע בדיקת רכב,  וחשוב מכל – לדעת באינטואיציה שלכם האם הרכב ישרת אתכם נאמנה או לא.