כמה עולה אחזקת רכב לשנה

אם אתם מעוניינים ברכישת רכב או ברכישה של רכב נוסף –  חשוב שתדעו אם אתם יכולים לעמוד בהוצאות השנתיות של רכב, משמע הוצאות שישנן מלבד ההוצאה החד פעמית שכרוכה  בקניית הרכב. 

אחזקת רכב היא דבר שאינו זול, בעיקר אם אתם נוסעים למרחקים גדולים ולכן יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים שמשפיעים על העלות השנתית של הרכב. אז מהם אותם פרמטרים?

טיפולים לרכב

כדי לתחזק את הרכב שלכם יש להעבירו טיפולים תקופתיים בכל שנתיים לפי הנחיות היצרן. הטיפולים כוללים: טיפול 10,000 טיפול 15,000 וטיפול 30,000 כאשר הטיפולים נעשים ביחס למספר הקילומטרים שהרכב עבר (עשרת אלפים נעשה כל 10 אלף קילומטרים, 15 בכל 15 אלף קילומטרים וכן הלאה).

טיפולים כאלה כוללים החלפות שמנים, רצועות, טיפול בבלמים ועוד, כאשר טיפול תקפתי עלותו בין 800 שקלים במידה ומדובר בטיפול סטנדרטי, אך הוא יכול להגיע גם ל 10,000 שקלים ויותר במידה וישנן בעיות חמורות כמו: טיפולי בלמים, רצועות, מנוע וכדומה.

את הטיפולים ניתן לבצע בסוכנות הרכב או במוסך פרטי בהתאם לאמינות ומקצועיות הגוף המטפל והצעת המחיר.

ביטוחים

כאשר אתם רוכשים רכב, יש לשים לב להוצאות הביטוחים שנלוות לרכב. כיום כל רכב חייב בביטוח חובה שעלותה כ 1,200 שקלים בממוצע, תוך התאמת סוג הביטוח לרכב לפי סטאטוס הנהג (האם נהג צעיר? נהג עם עבר ביטוחי?, ועוד) כאשר ניתן לבחור לאחר ביטוח החובה גם ביטוח מקיף שכולל בתוכו ביטוח צד ג' , או רכישת ביטוח צד ג' בלבד.

ביטוח חובה הוא כזה שנועד לבטח את הנהג במקרים של תאונות קשות, פציעות או מוות, והוא מכסה הוצאות רפואיות וסבל מתאונת דרכים.

ביטוח צד ג' מכסה נזקים שעלולים להיגרם לצד ג' במקרה של תאונת דרכים, תוך שביטוח מקיף מכסה את הנהג במקרים שבהם הנהג הוא הגורם לתאונה והוא נמצא אשם בה, כאשר הביטוח מכסה את כלל הוצאות התיקון לרכב האחר.

חשוב לדעת שאת הביטוח בוחרים בדרך כלל לפי ערך הרכב, אך מי שרוצה להיות על 'הצד הבטוח' בכל הנוגע לתאונות ופגיעות, כדאי שיבצע גם ביטוח מקיף שיצטרף לביטוח החובה. ביטוחים

סך הכל עלות ביטוחים הכוללת ביטוח עם שירות של גרירה וחילוץ, עלולה להסתכם בסכומים של בין 2,500 שקלים ל 500 שקלים לרכב משפחתי. רכבי יוקרה לעומת  או רכבי ספורט לעומת זאת, מבוטחים בביטוחים של עלויות יקרות במיוחד שעלולות להגיע עד ל עשרות אלפי שקלים.

טסט לרכב

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העברת הרכב טסט בכל שנה. רכבים חדשים יש להעביר טסט כל שלוש שנים, אך רכבים שנמצאים על הכביש מעל 15 שנים יצטרכו לעבור טסט בכל שנה. עלות של טסט כוללת תשלומי אגרת הטסט שנעה בין 900 שקלים עד ל 2500 שקלים בהתאם לדגם הרכב, כאשר ישנו תשלום למכון הטסטים שעלותו 94 שקלים. חשוב לדעת כי רכבים ישנים תקולים בדך כלל יתקשו יותר לעבור טסט, ולכן יש לשקלל בהוצאות גם הוצאות תיקונים והכנה לטסט.

דלק

כדי שתוכלו לנסוע צריך למלא דלק, כאשר המחיר לליטר דלק עומד היום על ממוצע של 7.26 אגרות לליטר. כדי לחשב את עלויות הדלק כדאי שתדעו כי רוב הרכבים המשפחתיים הינם כאלה בעלי מנוע של בנפח 1.6 ליטרים. כאשר צריכת הדלק נעה בין 12 קילומטר עד 14 קילומטרים לכל ליטר.

ממוצע של 10 ליטר לרכב משפחתי מביא למסקנה כי אדם שנוסע בכל יום ברכבו הפרטי, מרחק של כ-25 קילומטרים בממוצע, יגיע לעלות של בין 36 שקלים ל 40 שקלים ביום על דלק. הכפילו זאת ב22 ימי עבודה והרי לכם כמעט 1,000 שקלים על דלק החודש.

החלפת צמיגים

צמיג שחוק, פנצ'ר, צמיגים ישנים ועו,  יאלצו אתכם להחליף צמיגים בעיקר למען הביטחון שלכם. עלותם של צמיגים ברכב משפחתי ממוצע מתחילה מ 250 שקלים לצמיג, עד ל1,000 שקלים ומעלה למכוניות משפחתיות חדשות וגדולות יותר. את הצמיגים מחליפים בהתאם לשימוש ובזמנים של עשיית טסט לרכב שבו הצמיגים נמצאו לא תקינים. 

מצבר

ברוב הרכבים המצבר של כמעט כל הרכבים נגמר אחרי 3 שנים, אבל יש מצבים שבהם בכל שנתיים צריך להחליף מצבר. עלות המצבר נעה בין 500 שקלים ל 1,000 שקלים.

שונות

לפני שאתם רוכשים רכב חדש קחו בחשבון גם תיקונים שוטפים במוסך, ביצוע שטיפה לרכב, החלפת מגבים, תיקוני צבע ופח, ושלל הוצאות שעלולות לעלות כמעט 3,000 שקלים בשנה.

בנוסף יש לדעת כי הרכב שאתם רוכשים ברגע שאתם קונים אותו סובל מירידת ערך של כמעט 5000 שקלים בשנה. בעיקר שהוא יוצא מהחברה הסוכנות או מחליף ידיים.

עשינו לכם חשק לקנות מכוניות? אנו מניחים שלא. עם זאת רכב חדש ורכב בכלל, מאפשר עצמאות, חופש פעולה, גישה טובה יותר לכל מקום, והנאה רצופה, וכידוע 'אין מחיר לחופש' אז זה הזמן לבצע את ההחלטה.

נגישות